barnaministeriet

jag sitter och lyssnar på barnaministeriet på p4 och kan inte rå för att tårarna börjar rinna

"– När det kommit en ny knöl blir mamma och pappa ledsna. Då tröstar jag dom. Jag klappar mamma, berättar cancersjuka Gustav, 7 år. Barnaministeriet harföljt Gustav under flera månader . Han genomgick flera plågsamma behandlingar för att bli kvitt sjukdomen som upptäcktes efter att Gustav haft ont i benen ett tag. Ungefär 300 barn får diagnosen cancer varje år i Sverige. I ett nära porträtt följer vi med och lär känna Gustav. Sänds lördag 9 oktober kl. 11.03 i P4."
det är när jag hör sånt här jag får lust att jobba med "min stora dag", stiftelsen som förverkligar svårt sjuka barns drömmar.
fan, varför skulle jag råka lyssna på det här reportaget nu, nu är jag helnere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback