pain-cake

PAIN! Jag insåg att veckan som kommer inte kommer bli vidare rolig, så jag har ägnat stora delar av helgen till att plugga undan de mindre sakerna så att jag kan koncentrera mig på min fiende matten resten av veckan. Det jag har lyckats åstadkomma är att jag har gjort klart mina texter och mind maps till franskan, jag har läst över halva boken till engelskan, jag har knåpat ihop nästan hela musikredovisningen, jag har skrivit större delen av talanalysen och jag har pluggat religion i ett par fina timmar.
Så man kan väl säga att jag nästan har lyckats med min master plan att få undan allt utom rel-provet och ma-provet.
Känns bra, dock känner jag mig ändå jävligt stressad. Speciellt över matten, jag har ju inte ens öppnat boken på över två veckor. Jag har bara förnekat att provet närmar sig, satt pekfingrarna för öronen och sagt lalllalala istället.
Är det något jag är dålig på att ta tag i så är det definitivt matten, och jag vet varför. Jag är livrädd att jag ska börja plugga och sen inse att jag inte kan nånting what so ever, så då låter jag den ligga istället. Suck, skärpning.
*
Här kommer min fina vecka 7:

Måndag: Plugga matte så det ryker ur rumpan
Tisdag: Book report (muntl)?, religionprov och liten historiaredovisnig + Plugga mer matte
Onsdag: Book report (muntl)?, MER MATTE
Torsdag: Musikredovisning och studerande utav matematik
Fredag: Ma-prov och inlämning av talanalys
*
MEN, om jag nu ska se saken från den ljusa sidan så har både josefine och madde lovat att hjälpa mig med matten i god tid (tack gud). Plus att på fredag ska jag ta en efterlängtad fika med Julia. Och sen blir det tvådagars med både I-fest och oktåber.
Så nu ska jag bara ta mig igenom den här veckan. Sen blir det en skön helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback