EYP

Sitter och pluggar och förbereder mig för helgens äventyr! Jag ska ju till stockholm på EYP (european youth parliament). Det är skolor från hela sverige, och vi har blivit indelade i olika kommittéer med olika samhällsfrågor som huvudämne, och de frågorna ska vi diskutera i helgen. Vi ska skriva resolutioner och ha "general assembly" på söndag. Dresscode med kavaj osv gäller, och det kommer vara som i det riktiga parlamentet. Vi ska även ha team building, middag m.m så detta kommer säkerligen bli en spännande helg.. Förut var jag riktigt opepp och ville gråta när jag tänkte på att jag skulle iväg, men nu när jag har fått vänja mig med tanken ett tag och hunnit förbereda mig en del i mitt ämne (romernas situation osv.) känns det bättre. Jag måste helt enkelt försöka tänka positivt och dra nytta av den här erfarenheten jag kommer få. Plus att det tydligen kommer sitta fint på CV.t att ha varit på eyp.
Jag är dock smårädd att jag kommer känna mig korkad där borta tillsammans med alla andra bright heads, men äh fan det kommer gå bra.
Flyget går 06.35 imorgon bittu, woho nu kör vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback